Tuntuuko, että projekteista ei jää mitään käteen? Työntekijöiden vakuutusmaksut saavat hikikarpalon otsalle? Ja YEL-maksut aiheuttavat lähinnä unettomia öitä? Ei hätää, minä autan. Olen ollut 20 vuotta yrittäjänä työskennellen taloushallinnon tehtävissä ja rämpinyt näissä samoissa haasteissa. Tiedän siis täysin, minkälainen tuska ja ahdistus paperitöistä voi aiheutua. Mutta kiitos kantapäälle, tiedän myös, miten niistä selvitään ja niin sai alkunsa numeroiden oikomishoito, konsultointipalvelu pienyrittäjien taloushallintohaasteisiin. En tule tekemään näitä asioita puolestasi, mutta autan sinua tunnistamaan yrityksesi kipupisteet, avaamaan solmukohdat ja ohjaan kohti kirkkaampaa suuntaa. Ei huolta, apu on lähellä!
Numeroiden oikomista suoriin riveihin
Hyvä kirjanpitäjä on kuin kallein aarre, mutta se ei kuitenkaan riitä. On taloushallinnon asioita, jotka pienyrittäjän tulisi hallita itse ja ennen kaikkea ymmärtää, että yrityksen kasvu hallitusti on mahdollista. Usein on tilanteita, että jostain asiasta maksetaan liikaa tai tehostamalla toista osa-aluetta olisi mahdollista saada parempaa tulosta. Tai ennakkoverojen määrää ei suunnitella ajoissa. Tai lisärahoitukselle olisi oikeasti fiksua tarvetta. Näitä asioita ei kuitenkaan tehdä, koska yksinkertaisesti ei ole aikaa, ymmärrystä tai tietoa, miten omaa tilannetta olisi mahdollista parantaa. Sen vuoksi haluan auttaa ja jakaa omat oppini matkan varrelta. Raha- ja paperiasioiden hoitamisesta voi oikeasti tehdä helppoa ja byrokratiasta selkokielistä. Samalla säästetään aikaasi ja voit keskittyä olennaiseen. Hyvä diili?
Tässä lista asioista, joissa voin esimerkiksi olla sinulle avuksi:
- Yrityksen tunnuslukujen ymmärtäminen
- Oikeudet ja mahdollisuudet tilitoimiston asiakkaana (esim. raportit selkokielellä ja varastosaldojen vaikutus myyntiin)
- Liiketoimintasuunnitelman laatiminen
- Hankerahojen hakeminen
- Verosuunnittelu
- Rahoitusmahdollisuuksien kartoittaminen
- YEL-maksut
- Eläkesuunnitelma
- Budjetointi
- Yrityksen tasapaino